W dniach od 16 do 22 września 2025 roku w ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności odbędzie się kampania ROADPOL Safety Days, organizowana przez Europejską Organizację Policji Ruchu Drogowego. Akcja ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach poprzez promowanie odpowiedzialnych zachowań wśród uczestników ruchu. Szczególny nacisk zostanie położony na ochronę użytkowników jednośladów, lecz kampania dotyczy wszystkich aktywnych uczestników ruchu drogowego. Celem jest ograniczenie wypadków ze skutkiem śmiertelnym do zera, realizowane na podstawie inicjatywy tzw. Wizji Zero.
ROADPOL Safety Days to więcej niż kampania – to apel o wspólną odpowiedzialność na drogach. Statystyki wskazują, że do najczęstszych przyczyn wypadków należy nadmierna prędkość, nieustąpienie pierwszeństwa oraz brak koncentracji. Przypomnienie o wpływie decyzji uczestników ruchu na bezpieczeństwo innych jest kluczowym przesłaniem tegorocznych działań. Organizatorzy skłaniają do refleksji nad swoimi codziennymi zachowaniami za kierownicą, a także podczas poruszania się pieszo lub na rowerze.
W ramach kampanii, firma Screen Network SA wspiera inicjatywę poprzez emisję spotów promujących bezpieczeństwo na drogach na ekranach LED w całym kraju. Działania te mają na celu dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców i zwrócenie ich uwagi na istotność zachowań wpływających na bezpieczeństwo. Organizatorzy podkreślają, że każdy ma wpływ na poprawę stanu bezpieczeństwa na drogach, a wspólna praca na rzecz Wizji Zero może przynieść wymierne efekty w postaci zmniejszenia liczby wypadków. Razem możemy działać dla bezpieczeństwa na drogach, niezależnie od tego, czy jesteśmy kierowcami, pieszymi czy rowerzystami.
Źródło: Policja Braniewo
Oceń: Roadpol Safety Days 2025: Promocja Bezpieczeństwa na Drogach Europejskich
Zobacz Także